مشاوره ی دبستان علم آفرین

ارائه خدمات مشاوره ای و آموزشی

مشاوره ی دبستان علم آفرین

ارائه خدمات مشاوره ای و آموزشی

رفتار های درست را در کودکان تقویت کنیم!

سه شنبه, ۶ آذر ۱۳۹۷، ۱۱:۵۸ ق.ظ

                                                                     

 توجه به کودک هنگامی که اشتباهی از او سر میزند، باعث شکل گیری توجه منفی می شود. با توجه به کارهای مثبتِ کودکان در طول روز، می توانیم باعث افزایش آن کارها در فرزندانمان شویم. با مچ گیری مثبت در رابطه با تربیت فرزاندان نتایج دلچسب تری را خواهیم دید.

"ممنونم خیلی کار خوب و مفیدی بود” یا جملاتی نظیر این با یک تقویت مثبتِ غیر مستقیم در کودک، به ادامه این رفتار و کشف رفتارهای مطلوب و جدید ترغیب خواهد شد.

حتی اگر زمانی که درگیر کارهای عجیب و غریب و نا مطلوب می شود و دلتان می خواهد با او دعوای لفظی کنید، جلوی زبان تان را بگیرید. در واقع، فریاد زدن یا هرگونه پاسخ منفی شما و حساسیت بیش از حدتان به یک رفتار، ناخواسته موجب افزایش رفتار های منفی می شود. حتی اگر نزدیک است که کنترل تان را از دست دهید، آرام باشید و مانند مثال های گفته شده رفتار کنید.

به یاد داشته باشید که تربیت فرزندان به معنای کنترل او نیست. به این معنا است که به او یاد دهید او خودش را کنترل کند. تنبیه ممکن است باعث شود فرزندتان درست رفتار کند، اما فقط به خاطر این است که می ترسد. در واقع رفتار صحیح تنها زمانی از کودک مشاهده خواهد شد که منبع ترس حاضر باشد. در غیر این صورت کودک فعالیت منفی خود و چه بسا بدترش را ادامه خواهد داد.

بهتر است که فرزندانمان رفتار درست را، به این خاطر که خودش آن را می خواهد انجام دهد تا احساس خوبی پیدا کند.

                                                                                                                                    آرام حیدری فرد

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۹/۰۶
آرام حیدری فرد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی